Po hře
Týmy
Archiv
Pravidla
Změny pro ročník 2022 jsou označené zeleně.
- Šifrovací hra Navíc se koná 18. června 2022 v Praze.
- Účastní se týmy o počtu 1–4 členů. Za určitých podmínek vás může být i 5*.
- Startovné činí 500 Kč a kapacita hry je 120 týmů.
- Termín pro zaplacení startovného: 15. června 2022 12:00.
- Platební údaje naleznete po registraci v sekci Váš tým.
* Na hru můžete vzít pátého hráče navíc, pokud nemá zkušenosti ze šifrovacích her. Dále se do počtu hráčů nepočítají děti do 12 let věku včetně.
Formát hry
- Hra obsahuje start, 9 stanovišť hlavní trasy a neznámý počet úkolů navíc.
- Plněním úkolů navíc týmy mohou získat neznámý počet bodů navíc, nejméně však 100.
Šifry v krabici
- Většinu šifer obdrží tým na startu, a to v zalepených obálkách v krabici.
- Detailnější informace o krabici šifer najdete v Častých otázkách.
Start a cíl
- Start: Vyhlídka na Nepomucký rybník v 8:30.
- Cíl: Skautská klubovna Pitterova v 21:00.
- V cíli čekejte zahradní párty s pivem, limem, táborákem a vyvěšenými řešeními šifer. Účast v cíli není povinná a hru jde ukončit i bez vstupu do prostoru cíle.
Se startem hry počkáme na hráče jedoucí vlakem rj 576 Brněnský drak, který z Brna vyjíždí ve 4:10. Pokud by vlak nabral větší zpoždění, sledujte webinfo.
Hlavní trasa
- Stanoviště hlavní trasy na sebe navazují lineárně a jsou postupně označena celými čísly 1–9. V případě, že je zadání rozděleno na více částí, je toto naznačeno vložením dalšího symbolu za číslo stanoviště (př. 3a, 3b).
- Řešením šifer hlavní trasy je poloha následujícího stanoviště. Výjimkou je stanoviště č. 9, jehož řešením je cílové heslo.
Úkoly navíc
- Informace o úkolech navíc jsou poskytovány na hlavní trase hry v nezašifrované podobě.
- Úkoly navíc na sebe mohou a nemusí navazovat a jsou postupně označeny písmeny anglické abecedy. Pokud je zadání rozděleno na více částí, je toto naznačeno vložením dalšího symbolu za písmeno stanoviště (př. e1, e2).
- Je-li řešením úkolu navíc heslo, zadává ho tým do webového systému hry.
- Záhlaví úkolů navíc obsahují informaci o počtech bodů, které tým získá jejich splněním.
- Pokud má tým v okamžiku ukončení hry na kontě více než 100 bodů, je mu pro potřeby vyhodnocení započteno právě 100 bodů.
Nápovědní systém
- U šifer na hlavní trase se za nápovědy platí body za splnění úkolů navíc.
- Informace o možnostech získat nápovědu či řešení šifry se nacházejí v záhlaví každého zadání na hlavní trase a specifikují cenu v bodech a čas, po kterém lze těchto možností využít.
- Lze vzít řešení bez využití nápovědy. Při využití nápovědy i řešení se body za využití sčítají.
- K úkolům navíc nápovědy a řešení za body získat nelze.
- Informace v záhlaví zadání mohou vypadat například takto:
Nápověda: 5 bodů po 20 minutách nebo 2 body po 60 minutách | Řešení: 4 body po 90 minutách nebo 0 bodů po 120 minutách |
Ve výše uvedeném příkladu může tým získat nápovědu k šifře nejdříve po dvaceti minutách na stanovišti za cenu 5 bodů. Po hodině na stanovišti se cena snižuje na 2 body. Obdobně může tým šifru po 90 minutách přeskočit výměnou za 4 body, případně zadarmo po 120 minutách. Časy a ceny hlídá webový systém, který před uplatněním jakékoli nápovědy či přeskočení potvrdí cenu, za kterou nápovědu nebo přeskočení čerpáte. Lze utratit pouze body, které máte, nelze jít do mínusu.
Vyhodnocení
- Hru dokončí tým, který projde všemi stanovišti hlavní trasy a odevzdá do webového systému cílové heslo dle instrukcí, které budou v průběhu hry vyvěšeny na vratech cíle.
- Hra obsahuje dvě kategorie hodnocení:
NA čas: Vítězem je tým, který dokončí hru první bez ohledu na body, použité nápovědy a přeskočení stanovišť. | VÍC bodů: Vítězem je tým, který dokončí hru s nejvyšším počtem bodů na kontě v okamžiku odevzdání cílového hesla. |
Povolené a zakázané postupy
- Je povoleno tým kdykoli rozdělit, avšak maximálně na dvě aktivně se hry účastnící části. (Jak tomu rozumět?)
- Je povoleno používat výpočetní, záznamovou i navigační techniku.
- Je povoleno přesouvat se pěšky, v kočárku a prostředky veřejné linkové dopravy včetně přívozů, lanovky, vlaků a pravidelných leteckých spojů.
- Je zakázáno přesouvat se způsoby nejmenovanými v předchozím bodě.
- Je přikázáno hrát fér*. :)
* Nesledujte cizí týmy, netipujte umístění dalšího stanoviště bez vyluštění šifry, netipujte kódy stanovišť, neporušujte pravidla. Kazíte tím zábavu sobě i ostatním hráčům. Pokud pochybujete, jestli je něco fér, tak spíš není.