Po hře
Týmy
Archiv
Časté otázky
●Změny pro ročník 2022 jsou označené zeleně.
Znamená to, že tvoříme šifrovačku tak, aby si dobře zahráli hráči všech výkonnostních úrovní. A to i týmy složené jen ze začátečníků, nebo naopak družstva plná zkušených matadorů.
Základním prvkem hry je hlavní trasa. Na té můžete čekat jednodušší a středně těžké šifry, které s občasnou dopomocí nápovědy zvládnou vyluštit i začátečníci.
Mimo hlavní trasu se ve hře budou vyskytovat tzv. úkoly navíc. Ty žádný předem daný charakter nemají. Můžete očekávat jak menší šifřičky vhodné k doplnění bodů pro „nákup“ nápověd, tak obtížné šifry pro frajery mířící za vítězstvím v kategorii Víc bodů, různé chytáky, úchylárny i nešifrovací úkoly.
Z týmů, které dokončí hru, sestavíme dvě výsledkové listiny. Hra tedy bude mít i dva vítěze.
V kategorii Na čas se hodnotí výhradně čas dokončení hry úspěšným projitím hlavní trasy. Nepřihlíží se k žádným nápovědám (ani řešením), které na trase použijete. Může být výhodné použít strategickou nápovědu pro urychlení luštění, pokud na ni máte body.
V kategorii Víc bodů se týmy, které dokončí hru, hodnotí podle počtu bodů, které mají na kontě v okamžiku odevzdání cílového hesla. Body sbíráte plněním úkolů navíc, tj. mimo hlavní trasu hry. Bacha, použitím nápověd a řešení body zase ztrácíte!
Pár upřesňujících poznámek:
- Odevzdáním cílového hesla pro vás hra končí. Není pak už možné pokračovat řešením úkolů navíc a sbírat tak body do kategorie Víc bodů.
- Při remíze v kategorii Víc bodů rozhoduje čas dokončení hry (dříve je lépe).
Teoreticky jo. Ale to fakt nedáte. :)
Znamená to, že zadání úkolů navíc budete dostávat na stanovištích hlavní trasy explicitně. Dostanete postupně jednotlivá zadání a budete si vědomi počtu bodů, které splněním jednotlivých úkolů navíc můžete získat. Neznamená to však, že budete vždy bez přemýšlení vědět, jakým způsobem lze úkol splnit.
Na startu obdržíte bednu se zalepenými pojmenovanými obálkami. Některé z těchto obálek obsahují herní šifry, jiné jsou falešné. Na stanovištích budete hledat vždy nálepku s kódem stanoviště.
Po příchodu na stanoviště zadáte nalezený kód do Webinfa. Webinfo zobrazí informaci o tom, kterou obálku smíte otevřít. Např. pokud na stanovišti najdete nálepku s kódem QUIDO:
- Zadáte kód QUIDO do Webinfa.
- Webinfo napíše, že máte otevřít obálku ROZUM.
- Otevřete obálku s názvem ROZUM.
Je zakázáno otevírat obálky bez dosažení příslušného stanoviště. Organizátoři mohou a budou ve vhodnou dobu kontrolovat, zda tým otevřel správnou sadu obálek.
Nepůjde to bez tužky a chytrého telefonu s internetem.
Pro usnadnění luštění dále doporučujeme čtverečkovaný papír, izolepu, nůžky, pravítko, kružítko, úhloměr, zvýrazňovače, fólie.
Pro navigaci se hodí Mapy.cz v mobilu (Android, iOS), které při přípravě hry používáme i my. Protože navigace, googlení a focení selfíček žere baterku, může se vám hodit i powerbanka.
Nezapomeňte i na osobní komfort a vezměte si pohodlné boty na městské a mírně terénní chození. Dál něco na sezení (třeba karimatku) a na snězení (třeba svačinu). Hodit se může i deštník proti slunci (a nedejbože dešti), vějíř proti vedru a dost možná i rouška proti lidem. ;)
Zvládnete. Délka hlavní trasy se pohybuje mezi 10–15 kilometry, vede městem a dobře prostupnou městskou zelení. Můžete si z postupu hlavní trasou hry udělat třeba hezký rodinný výlet, stanoviště jsou na to uzpůsobena. Nezapomeňte, že děti do 12 let věku se nepočítají do počtu členů týmu.
S kočárkem to bude letos složitější. Některé přesuny na hlavní trase jsou pro kočárky komplikovanější. Záleží na akčnosti vašeho týmu, terénnosti kočárku a vaší ochotě jít tu a tam oklikou.
Loni nebylo potřeba pro přesuny mezi stanovišti využívat MHD. Letos MHD budete potřebovat pro cestu z posledního stanoviště do cíle a možná i k plnění některých úkolů navíc.
Místo zamýšlíme hlavně pro někoho, komu chcete ukázat váš koníček. Ale vezměte třeba i kamaráda, který sice byl na Sendviči před deseti roky, ale máte chuť si s ním zase zaluštit. Nebo někoho, kdo šel šifrovací trail a přijde mu to fajn zkusit dělat celý den. Obsazení nejsilnějšího možného hráče, který se do této rozmazané škatulky vejde, nepovažujeme za smysl její existence.
Na hru samotnou psa vzít není problém, ale do cíle mají psi vstup zakázán. Pokud přijdete na chvíli posedět, můžete ho uvázat před brankou, ale pokud se zdržíte déle, doporučujeme psa odvézt domů nebo ho tam rovnou nechat.
Úloh můžete souběžně luštit, kolik jenom zvládnete. Tým však smíte fyzicky rozdělit maximálně na dvě aktivně se hry účastnící části. To znamená, že zapsaní členové týmu, kteří hru v danou chvíli aktivně nehrají (např. musí zařídit něco nesouvisejícího se hrou, skončí dřív ap.), se po dobu své absence za členy týmu nepovažují. Přečtěte si povolené a zakázané postupy v pravidlech.
Ano, za předpokladu dodržení pravidla o dělení týmu maximálně na dvě části, přičemž hráči luštící z domova se souhrnně považují pouze za jednu část týmu. Znamená to tedy, že část týmu v terénu se už nesmí dělit. Upozorňujeme, že toto může být nevýhodné zejména pro týmy, které soutěží v kategorii „Víc bodů“.
Cíl bude na zahradě skautské klubovny Pitterova. Budete si tam moct pokecat s orgy, natočit pivo, limo, upéct špekáček nebo prohlédnout řešení šifer. Přinesete-li hudební nástroje, můžeme si večer u táboráku zazpívat.
Ano. Na Praze 13 (start) není parkování regulováno zónami placeného stání a na Praze 3 (cíl) můžete v sobotu parkovat v modrých i fialových zónách zdarma.
V okolí startu lze zaparkovat na několika parkovištích v okolí ulic Modrá či Zázvorkova.
Poblíž cíle doporučujeme parkování pod obytnými budovami, tj. ve východní části ulice Pitterova, v ulici Ke Kapslovně, případně na západním konci ulice Malešické.
Pošleme. Čekat je můžete nejpozději ve středu před hrou.
Dosažení stanoviště nebo získání hesla z úkolu navíc nahlásíte na webové stránce (tzv. Webinfo), jejíž adresu vám pošleme spolu s „Posledními informacemi“ v týdnu před hrou.
Nepopere. Před hrou sice uvidíte nasazení, ale po hře se žádné body rozdělovat (ani brát) nebudou. Nebojte se experimentovat se složením týmu.
Aleš, Dero, Mike a Tom. Organizovali jsme například několik Matrixů. Dneska už na přípravu akce typu Matrix nemáme čas, ale tvořit se nám stále chce. A tak pořádáme menší denní hru, která se nám určitě nevymkne z kloubů a nepřeroste přes hlavu. :)
Ano? Pošlete nám mail na [email protected].